Sunday, February 14, 2010

Propaganda Yahudi

Bismillahirrahmanirrahim...

Sedih setelah mendengar berita yang melaporkan terlalu ramai orang Islam di Malaysia yang ditangkap pada malam semalam kerana membuat perkara haram. Ini adalah berikutan dengan Hari Mengingati Kekasih atau Hari Valentine. Nampaknya umat Islam pada hari ini telah parah dalam propaganda Yahudi. Disaat umat Islam sedang runtuh akhlaknya ada pihak yang bertepuk tangan gembira.

Nampaknya masyarakat bukan Islam lebih bijak menyambut hari valentine dengan menamatkan masa bujang (kahwin cara mereka). Namun umat Islam amat menyedihkan bukan sahaja kerana menyambut tarikh ini bahkan memilih untuk melakukan perkara yang tidak halal!

Sebenarnya ramai di antara umat Islam pada hari ini mengetahui tentang kisah disebalik hari valentine. Saban tahun kita melihat terlalu banyak peringatan daripada para blogger dan juga dalam media cetak yang menceritakan tentang perkara ini dan peringatan ini tidak diendahkan kerana mereka memenangi nafsu. Namun, tidak dinafikan masih ada pihak yang menggalakkan perkara ini dan apa yang menyedihkan golongan ini bergelar Muslim.

Hari ini kita nampak umat Islam hanya mengamalkan Islam ketika beribadat padahal Islam merupakan cara hidup. Tidak lama lagi 12 Rabiul Awal bakal kita tempuhi. Berapa ramaikah yang mengingati tarikh ini? Rugi kerana kita asyik menggunakan kalendar masihi padahal kita sudah ada kalendar Islam. Semua ini menyebabkan umat Islam lupa akan peristiwa-peristiwa yang berlaku dalam Islam dan terus mengagungkan orang bukan Islam.

Apakah kita tidak bangga dengan kejayaan generasi pertama? Sehinggakan golongan yang menghancurkan Islam lebih diingati. Kejayaan generasi pertama adalah untuk diulang. Propaganda Yahudi terlalu banyak pada hari ini, kebanyakkannya adalah berbentuk mengawal minda. Umat Islam hari ini lebih gemar melazimi lidah-lidah dengan lagu-lagu yang melalaikan, lebih gemar melazimi telinga dengan perkara yang menjauhkan diri kepada Allah dan lebih gemar melazimi mata dengan pandangan maksiat. Bukankah lebih indah sebenarnya sekiranya dihadapkan dengan kalimah Allah? Dan inilah ketenangan yang bersifat abadi bukannya sementara.

Antara tarikh lain yang sengaja dilupuskan daripada minda umat Islam ialah 1 April yang dikatakan 'April Fool' dan 15 Mei tarikh tertubuhnya negara HARAM dilupakan dengan Happy Teachers Day. Berapa ramaikah yang masih mengingati tarikh serangan besar-besaran kembali ke atas Palestin yakni pada 27 December 2008?? Ia masih baru tapi sudah dilupai.

0 comments:

Post a Comment

 

SUMUR Imtiaz Dungun Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template